Selasa, 1 Februari 2011

Pengalaman guna mesin cashier..

Mula2 keje cashier kat MyFC, kami guna mesin cashier yg kena taip menu ke dlm komputer, kemudian slepas CPU rosak, kami kena guna mesin cashier yg mcm kat kedai2 runcit dan pasaraya 2..ala..mesin tekan2 tu..dan kena tulis menu yg planggan pesan pada kertas kosong..
skrg kami guna mesin cashier yg touch screen..dah updated duh..xpyh nak taip menu dah..just touch screen kat lcd komputer je..mula2 kekok la gak..tp Alhamdulillah aku dpt gak biasakn diri..
Kami smua 4 cashier iaitu aku, sal, mas dan zainee..sal berada d tgh2..cashier bleh, kitchen pun bleh.. tp ikutkan aku pun bleh gak bhgn kitchen cuma aku xtau bab gas dan proses ayam je..  yang best nye..masa mesin cashier touch screen br smpi, aku san sal yg bertugas..dan kami dpt id cashier sendiri..hehe.. mas msk pkl 2 manakala zainee plak pkl 7 pm..so kami yg beruntung..tp sbb cashier ramai sgt, kami pki id 123 je la..
pengalaman br yg xdpt aku lupakn..

Tiada ulasan: